Toneelgezelschap Beumer en Drost

Reis om de wereld in 80 dagen

Dinsdag 4 februari 2020 om 10.30 en 13.30 uur

Doelgroep: 3de, 4de, 5de, 6de leerjaar

Duur: 60+10 min.
Max. publiek: 250
Locatie: Casino

Toegang: 3 / 4.5 euro
Genre: theater

Twee reclameschilders krijgen de opdracht om een

blinde muur in een achterstandswijk met een

geschilderde wereldkaart op te fleuren. Volgens de

opdrachtgevers staat ‘De reis om de wereld in

tachtig dagen’ van Jules Verne model voor de

verbinding tussen de diverse culturen en bewoners

van de wijk.

Terwijl de verf nog nat is, komt het reusachtige

fresco onder de handen van de schilders tot leven.

De mannen laten zich meevoeren over de aardbol

om na een race tegen de klok precies op tijd de

muurschildering op te leveren.

 

Peter Drost en Paul R. Kooij verven ‘Reis om de wereld in 80 dagen’ op 25 m2 hagelwit papier met 56 kwasten, 28 penselen en met behulp van 35 sjablonen en 12 liter verf per voorstelling. Schaften doen ze in een schaftwagen. Na elke voorstelling blijft het immense schilderij achter in uw schouwburg als aandenken aan die onnavolgbare reis.

‘Reis om de wereld in 80 dagen’ wordt op Beumer & Drostiaanse wijze verteld. De schildering die de mannen maken, transformeert gaandeweg mee met de reis die zij in hun verbeelding maken: treinen, boten en olifanten verschijnen en verdwijnen…

 

Zoals steeds in de voorstellingen van Toneelschap Beumer & Drost wordt ook deze productie een

theatrale explosie van beelden uit het heden en verleden. Een geweldige combinatie van ctionpainting in combinatie met historisch filmmateriaal.

 

Toneelschap Beumer & Drost staat al jaren garant voor originele, inventieve jeugdproducties. Vaak wordt gewerkt met filmbeelden en speelt het gezelschap met de wereld op scène enerzijds en die op film anderzijds.

Personages stappen van de scène in het filmbeeld en vice versa. Intrigerend voor zowel jong áls oud!

 

Slapstick in een sociaal bewogen jas.

 

Tekst: Peter Drost
Spel: Peter Drost en Paul R. Kooij
Zakelijke en productieleiding en regie-assistentie: Géraldine Verhoeven
Beeldregie: Michael Helmerhorst
PR & Marketing: Afke Pricker
Campagnebeeld: Studio Veen

Wanneer

DI 04/02/2020 om 10:30 uur - Uitverkocht

Prijs

3,00 euro

Uitverkocht
Top